سیاه

و این شب‌ها
همیشه‌ترین ظلمتِ بی‌زوال‌مان.
خرخره‌‌های سکوت
اسیرِ خشمِ وحشیِ خفاشانِ خون‌آشام،
قامتِ درختان
خمیده بر خونابه‌های بغض.

و این روز‌ها
بی حضورترین زمانِ حزن‌آلودمان.
خشکیده خون‌مان بر زخمِ خواستن،
ماسیده چشم‌مان به آزادی.

اینک اما،
در آزادیِ خویش مرا سهمی بخش،
قطره‌ی خونی یا
زهرخندِ تازیانه‌ای،
تا نماند خاری
به خانه‌ی خورشید...

تیر 88

کامنت
# دوستان عزیزی که تو کار ریاضیات، منطق، اقتصاد، علوم کامپیوتر، فیزیک، و غیره هستید. لطفا فکر کنید و سریعا یک راه حل برای مشکل تجمعات داخل ایران پیدا کنید. این موضوع رو جدی بگیرین لطفا. این مساله شماست، نشون بدید که چیزهایی به درد بخور هم بلدید! لطفا این مطلب رو تو بالاترین بزارید

یکی‌ از مشکلات بسیار جدی که در راه راهپیمای‌های مسالمت آمیز مردم وجود دارد این است که ماموران مسلح دولتی همزمان با دیگران از مکان و زمان راهپیمایی‌ها خبر دار میشوند و با حضور زود هنگام در محل مورد نظر از تشکیل هسته اولیه این تجمعات جلوگیری میکنند. سوالی که مطرح میشود این است که چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد. من متخصص نظریه بازیها نیستم اما فکر می‌کنم که بشود یک استراتژی پیدا کرد که امکان تشکیل تجماتی با تعداد قابل توجهی‌ از مردم رو بده. صورت مساله اینه: فرض کنید پانصد هزار نفر میخواند در جائی، مهم نیست کجا مثلا در یکی از میادین تهران، تجمع کنند. فرض کنید صد هزار نفر نیروی ضد شورش هم وجود داره. مردم چه جوری رفتار کنند که در یکی از میادین حدود صد هزار نفر بتونند تجمع کنند؟ برای اینکه موضوع روشن بشه استراتژی زیر رو در نظر بگیریید:

فرض کنید که مردم قرار است ساعت ۴ بعد از ظهر در میدان انقلاب جمع بشن. حالا قرار میزاریم که هرکسی بره در اولین میدونی‌ که در فاصله حد اکثر ۵ کیلومتری میدون انقلاب است تجمع کنه و وقتی‌ که تعداد تجمع کنندگان به مثلا ۱۰۰ نفر رسید به میدون نزدیکتر حرکت کنند. و قرار میزاریم که اگر کسی‌ به مانع برخورد کرد(مثلا پلیس ضد شورش یا...) راهش رو کجع کنه ولی‌ عقب نره. در این صورت چه اتفاقی میافتد؟ به نظر من امکان اینکه تعداد قابل توجهی‌ از مردم بتونن در یک جا همدیگر رو پیدا کنند بسیار زیاد است. شما فکر کنید چرا و ببینین آیا استراتژی‌های بهتری پیدا می‌کنید؟
Anonymous Anonymous : 1:21 AM  

# خواهشن روی تک تک اسکناسهایی که این روز ها به دستتان می رسد یا از عابر بانک میگیرید یا هر چیز دیگری عبارت رای من چه شد؟ رای من کو؟ و رای مرا پس ده را بنویسید هیچ چیزی از هیچ کداممان کم نمی شود . هر کدام که به 10 نفر این را بگوییم و او را مجاب به انجام این اعتراض آرام کنیم این حرکت عاری از خشونت زمانیکه به سطح هفتم برسد میشود 10 میلیون نفر و میتوانید تصور کنید این یعنی چه ؟ يک دولت هرگز نمی تواند اين همه اسکناس را معدوم کند و اين رای او يعنی يک افتضاح ملی . چرا فکر ميکنيد حتمن بايد به خيابانها رفت و کشته شد ؟پس اعتراض عاری از خشونت کجا معنا پیدا ميکند ؟ احساس می کنم مردم خسته شده اند. اين را به وضوح ميبينم ديگر کسی شبها الله اکبر نميگويد . کسی بادکنک هوا نميکند بابا اگر شبها بادکنک ها را باد کنيم هر کدام ده تا .۲۰۰۰ نفر که اين کار را بکنند صبح ميتوان ۲۰۰۰۰ بادکنک در آسمان تهران هوا کنيم چرا اين روشها را بی اثر می دانيم . والا به خدا خيلی موثر است کافی است امتحان کنيم. ضمنن از بمب ايميلی به سمت صدا وسيما نبايد غافل شويم . ميتواند روحيشان را تضعيف کند وآنها را بشکند . آنها جنسشان از فولاد نيست آدمند و اگر روزی چند هزار ايميل حاوی اعتراض و حتی جملات محبت آميز حاوی اعتراض دريافت کنند اعتماد به نفسشان شکسته ميشود اگرچه روششان تغييری نکند. خواهش ميکنم اطلاع رسانی کنيد خواهش عاجل دارم از همه .
Anonymous Anonymous : 4:38 PM  

# بسیار عالی بود ... بسیار
Anonymous Anonymous : 1:23 PM  

# Salam. Ye modati nayumadam inja. bayad begam qalebe qabliye blogetun kheili shiktar bud, albate nemidunam cheqadr haq daram raje be yechize shakhsi nazar bedam, amma be onvane kasi ke az modatha qabl neveshteha va sheratuno dombal mikardam (va in avvalin commente mane) khastam bedunid in qalebo dust nadaram. shayad raje be sherhatun ba'dan harfi dashtam baraye goftan. ta un moqe bedrud.
Anonymous Ace of Spades : 1:21 PM  

# بی نظیر
با ساخت و بافتی روان
Anonymous میم. قاف : 11:28 AM  

# کارت مثل همیشه خوب بود. این بار بغض روزهای ذبح آزادی را داشت، با نقطه ی روشنی در پایان. من را هم در این حس همراه خودت بدان
Anonymous کیا بهادری : 10:15 PM  

Post a Comment